Saturday, October 15, 2011

bersyukur padamu Allah

salam.hye.hello.saya berasa gembira,sedih,rindu,sayang pn.ada.pertama saya nak cerita pasal mak ayah,nenek.pak long dengan mak long.diaorang telah pun bertolak ke tanah suci mekah pada 13/10.keluarga saya belah ayah dengan mak,kawan kawan ayah,abang abang sedara dengan akak akak sedara ikot mengiringi diaorang sampai ke tabung haji kelana jaya..sampai dalam pukol 6 petang.kereta abang yang bawak.then sampai sana kite orang pn mkn lah...sy merayau pegi cari makan dngan abng sdare dengan pakcik.mula mula diorang cakap masuk ke dalam pukol 9.30 malam.lepas tu mase dicepatkan atas sebab sebab teknikal.*ye ye je tabung haji tu.tah tah dy nak senangkan keje dy.mase pukol 8 tu semua dah salam salam..masing masing dah nangis.aku mula mula steady tak nangis..tapi dah tngok msing msing punye cakap menyentuh hati dah perasaan,langsung air mata aku berlinang.termasuk lah abang abang sedara aku.aku bisik kat telinga mak sebelum mak masuk-doakan orang ape yang patut.doakan orang dapat jodoh yang baik.kekalkan hubungan orang dengan perempuan yang orang kwn sekarang.aku ciom tangan ayah.pelok ayah.aku ciom tangan mak,dahi mak,pipi mak dngan dahi mak 3 kali.mak nangis nangis.aku lg la tak tahan.sampai lemah lutut aku.then dalam pukol 9 cmtu dorang masuk..time tu lagi aku sedih.tahan je air mata.
semalam pagi,aku datang skolah nak jawab exam,aku nangis.aku rindu kat mak.ni selama sebulan semua aku kena buat sendiri.akak tolong sikit je.aku bersyukur ya allah.kau telah tunaikan hajat mereka.kau telah makbulkan usaha mereka untuk menjejaki tanah harammu ya allah.selamatkanlah mereka disana.selamatkan lah mereka dalam perjalanan pulang kelak ya allah
**********************************************************************************
tak saya sangka awak akan sayang saya mcm ni...inilah yang saya harapkan dari awk sebenarnya.saya dah lama tunggu awak sayang saya.saya dah lama tunggu awak cakap'saya sayang awak'akhirnya,awak dah lafazkan kat saya.sekarang  awak selalu bagitau saya,awak rindu saya,rindu nak cakap dengan saya,rindu nak jumpa saya.awk nak saya taw awk syg saya sangat.iteeww happy disamping awk chuk.hee..saya harap apa yang saya ada dengan awak ni takkan pernah hilang..saya selalu rindu awk.saya tahu,masih awal perkenalan kita,tapi mengenali awk macam saya dah kenal 10 tahun.awak ikhlas.awak jujur.tu yang saya tahu pasal awak.saya janji,saya akan jaga hubungan ni dengan sebaik mungkin.saya rindu awak SHA.heeeee..terima kasih telah mewarnakan hidup saya.terima kasih kerana jaga saya selalu.terima kasih atas kasih sayang awak chuk. <3
andainya ada jodoh,kita akan terus bersama.hati awak dan hati saya akan bersatu suatu hari nanti.insyallah..
semoga tiada perasaan cemburu dan hasad dengki orang lain.lindungi lah dia ya allah.lindungilah ibu bapaku,nenekku dan pak long serta mak long ku yang berada ditanah sucimu ya allah..aminn